תביעתה לקבל דמי אבטלה על חודש אוגוסט, בו לא עבדה ונותרה כאמור ללא שכר, הוגשה בזמן אך לא זכתה לכל תגובה מצד הביטוח הלאומי. בראשית ספטמבר, לאחר שהבינה שתביעתה לא התקבלה הגיעה רחמה למשרדים של מען ארגון עובדים בירושלים ובקשה שנסייע לה לממש את זכותה.
מבדיקה של צוות מען מול הביטוח הלאומי הסתבר שתביעתה לא נקלטה. הסיבה שניתנה היתה שהיא "לא הגישה את המסמכים הנדרשים". מדובר בתקלה מוכרת שחוזרת על עצמה. שוב ושוב אנו במען נתקלים בתושבים שאינם מצליחים להעלות את המסמכים הנדרשים במערכת הדיגיטאלית של המוסד לביטוח לאומי בשל העובדה שהמערכת אינה נגישה למי שאיננו דובר עברית. לא אחת גם נתקלנו במצב בו פקידים לא סייעו לפונות ופונים המתמודדים לבדם בלי ידע בסיסי בעברית.
אחרי שהבנו את הבעיה העברנו אל הביטוח הלאומי את המסמכים הנדרשים ועמדנו על כך שהתביעה של רחמה תקלט באופן רטרואקטיבי. דאגנו גם שיוסדר הרישום שלה בלשכת התעסוקה. התעקשות זו והליווי האישי אשר ניתן לרחמה הוכיח את עצמו. בחודש אוקטובר קיבלה העובדת דמי אבטלה בסכום של 3,726 ש"ח עבור חודש אוגוסט.
הלקח כאן ברור – מי שעומד על זכויותיו ומקבל סיוע מקצועי ממען יכול להשיג את מה שמגיע לו.