בעלי הרכבים הזעיקו משטרה, ובמקביל פנו ל'מען – ארגון עובדים' שמייצג עובדים רבים באזור. העובדים דיווחו שרכבים לא נגנבו, ואף לא נגנבו מהרכבים חפצים אישיים, והחבלה הייתה חיצונית בלבד. המסר כאן ברור: לייצר אימה ופחד ולמנוע המשך העסקת העובדים הפלסטינים באזור התעשייה.
מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר 2023, מתנהל בישראל ויכוח חריף לגבי המשך העסקת פלסטינים. למרות שעד כה אסורה כניסת העובדים לישראל, במישור אדומים ממשיכים פלסטינים לעבוד כרגיל, באופן שמראה שאין למניעת כניסת העובדים לישראל כל סיבה אובייקטיבית. דומה שמי שניתץ את זכוכיות הרכבים במישור אדומים אתמול מנסה להשפיע על מקבלי ההחלטות בדרך עקיפה – על ידי הפחדת העובדים ומניעת הגעתם למקום.
הבעיה של העדר הסדרי חניה לעובדים במקום אינה חדשה: מספר הרכבים הפלסטינים שהורשו להיכנס לאזור התעשייה מוגבל, ויתר העובדים נאלצו להחנות את רכביהם בחוץ, ליד הכניסה, בהסדרי חנייה פיראטיים שגררו שורה של בעיות. במשך מספר שנים פנה מען לממונים על אזור התעשייה בדרישה לייעד חנייה מוסדרת, ללא הואיל. מאז אוקטובר 2023 בוטל האישור גם ל-450 הרכבים שהיו מורשים עד אז להיכנס, ואלה התווספו לשורת המכוניות החונות בצידי הכביש.
גם היום, בעקבות החבלה ברכבים אתמול, פנה מנכ"ל מען לעיריית מעלה אדומים והממונים על אזור התעשייה בדרישה לפעול בדחיפות למציאת פתרון.
כארגון שמייצג עובדים רבים במישור אדומים ונמצא בקשר גם עם לא מעט מעסיקים באזור, אנחנו יכולים להעיד שלכל הצדדים יש אינטרס ברור למצוא פתרון לבעיה ולמנוע הישנות של מעשי ונדליזם אלו מצד גורמים קיצוניים החותרים לפגוע בעבודה של פלסטינים באזור התעשייה. על האחראים על אזור התעשייה לפעול כדי למנוע מקיצוניים לכפות את התכתיב האלים שלהם על עובדים ולהבטיח את שלומם של העובדים ושל רכביהם.





