ארגון העובדים מען הודיע ביום ה' האחרון 23.7, למנכ"ל מובילי דרור אמיר רוטשילד, על היותו הארגון היציג בחברה ודרש לפתוח אתו במו"מ על הסכם קיבוצי. זאת לאור העובדה ש-83 נהגים מתוך 210 העובדים בחברה חתמו על טפסי הצטרפות למען, ומען מייצג יותר משליש מהעובדים בחברה.
נהגי התובלה של חברת מובילי דרור מובילים עבור חברות גדולות כמו רשת חנויות איקאה, P.H, דלתא, לוריאל, פלקסטרוניק, פחמ"ס ועוד. מדובר בחברת תובלה מהגדולות במשק המנהלת 4 סניפים – בקיסריה, מגדל העמק נמל אשדוד ונתב"ג, ולמרות זאת התנהלה עד כה ללא ועד עובדים וללא הסכם קיבוצי.
כתוצאה מהעדר ועד עובדים והסכם קיבוצי, שכרם של העובדים ותנאיהם הסוציאליים אינו משולם עלפי חוק מזה שנים ארוכות. מבדיקה שערך צוות המחקר של ארגון העובדים מען, עולה כי בממוצע מפסיד כל נהג כ- 1800 ש"ח לחודש לעומת השכר המגיע לו כחוק. לדוגמא, במקום להפריש לנהגים סכום חודשי של כ-1000 ש"ח לקרן הפנסיה, החברה מפרישה בממוצע לנהג כ-700 ש"ח. באופן דומה מפסידים הנהגים על הפרשה מופחתת לקרנות ההשתלמות. בנוסף משלמת החברה עבור אש"ל רק כ-300 שקל לחודש, בשעה שההסכם הקיבוצי וצו ההרחבה בענף התובלה מחייבים תשלום של כ- 1500 ש"ח.
לאחר שנים רבות שהנהגים תבעו מהנהלת החברה לתקן את הליקויים ללא מענה, יזמה קבוצה גדולה של נהגים פנייה לארגון העובדים מען, הפעיל מזה שנים בתחום התובלה. ועד יוזם של 3 נהגים מאשדוד וחיפה לקח על עצמו להוביל ביחד עם ארגון העובדים מען מהלך שעשוי לסדר את שוק התובלה הפרוץ. כידוע נהגי משאיות נאלצים לנהוג הרבה יותר מ-12 השעות המותרות בחוק, ועובדים בשכר מינימום בנוסף לפרמיות שהחברות עושות בהן מניפולציות.
למחרת הפניה קיבל מען תגובה ממשרד עו"ד אפשטיין, קנולר, חומסקי ושות, בו מצהירה החברה על כוונתה לנהל מו"מ ענייני לפי דרישות החוק. למרות זאת החברה עדין לא נענתה לדרישת ארגון העובדים מען לקבוע מועד לפגישה ראשונית.