הנהגים תובעים חידוש המו"מ ללא דיחוי עד לחתימה על הסכם קיבוצי על בסיס שכר שעתי
היום בבוקר נפתחה שביתת נהגי המשאיות של חברת "מובילי דרור", החל משבע בבקר מתקיימת משמרת שביתה באזור התעשיה של מגדל העמק, בכניסה למרכז הלוגיסטי של מובילי דרור, רח' האריזה 2.
משה מזרחי, חבר וועד הנהגים: "אנחנו שובתים בגלל שעות העבודה הממושכות, השכר הזעום והזלזול בזכויותינו. אנחנו תובעים את מה שמגיע לנו, ולא יותר. אם ההנהלה תחזור לשאת ולתת אתנו, ידינו תהיה מושטת להצלחת החברה וליחסי עבודה תקינים".
הסיבה לשביתה, התנהלות בריונית ומנוגדת לחוק של חברת מובילי דרור. במשך שנים שילמה חברה זו לנהגים שכר נמוך מהקבוע בצו ההרחבה; לא ביטחה אותם על אבדן כושר עבודה מקצועי; שילמה אש"ל נמוך מהקבוע בצו ההרחבה; והפרישה סכומים מגוחכים לפנסיה ולקרן ההשתלמות; החברה מנכה ימי חופשה ללא סיבה, "טועה" באופן שיטתי בחישוב ימי העבודה של הנהגים, שבסופו של חודש מקבלים של 6000-7000 ש"ח בחודש על ימי עבודה של 11-12 שעות.
שכר העבודה ב"מובילי דרור" מבוסס על שכר מינימום ותשלום פרמיה שרירותית, שנקבעת על פי גחמות סדרן העבודה. הסדר שכר זה מאלץ את הנהגים לנהוג שעות ארוכות. למצב זה יש קשר ישיר לתאונות הדרכים הרבות בהם מעורבים נהגי משאיות.
לפני חצי שנה התאגדו נהגי מובילי דרור בארגון העובדים מען. בספטמבר 2015 הכירה מובילי דרור במען כארגון יציג ופתחה מו"מ בין הצדדים. אולם, בסוף ינואר הודיעה הנהלת החברה באופן חד צדדי על הפסקת המו"מ בטיעון כי "פנה אליה עו"ד שמייצג נהגים וטוען שאלו ביטלו חברות בארגון העובדים".
עקב ההפסקה החד צדדית של המו"מ הכריז מען על סכסוך עבודה ב- 3.2. הודעה על סכסוך העבודה הועברה על ידי מען כחוק לעו"ד נאוה לוי, הממונה על יחסי העבודה באזור חיפה והצפון, ולהנהלת מובילי דרור. מאחר וההנהלה לא נצלה את 15 ימי הצינון הקבועים בחוק כדי לחזור למו"מ, השביתה תתקיים כחוק.