חברת התובלה "מובילי דרור" פועלת בניגוד לחוק, כדי לסכל את ההתאגדות האותנטית של נהגי החברה בארגון העובדים מען. יומיים אחרי שמען שלח להנהלה הודעה שהוא הפך לאיגוד היציג לאחר ש 82 נהגים הצטרפו לאיגוד, החלה הנהלת החברה להחתים נהגים על טפסי הצטרפות למה שהיא מכנה "ועד פנימי". זה הוא ועד מטעם ההנהלה שמטרתו לסכל את התאגדות הנהגים. פעולה זו מנוגדת לחוק וסותרת את ההוראות של בג"צ פלאפון, שאסר על כל התערבות של הנהלת החברה בהליך התאגדות העובדים.
פעולת ההנהלה מנוגדת להבטחה שנתנה מובילי דרור במכתב רשמי של ב"כ, עו"ד גליה קלינמן, בו הודיעה למען כי ככל שהוא אכן מייצג את העובדים החברה תפתח איתו במו"מ. מתברר שמכתב זה לא היה אלא נסיון הסחת דעת בזמן שהיא פעלה בחוסר תום לב כדי לחבל בהתאגדות העובדים.
לנוכח התנהגות ההנהלה, אומר חבר ועד הפעולה של הנהגים צחי אלקריף: "אנחנו עובדים בחברה בנאמנות שנים רבות, וכל פניותינו בעבר להנהלת החברה לשלם את המגיע לנו לא נענו. אחרי שסופסוף התאגדנו, נזכרו מקורבים להנהלה להקים ועד פנימי? הגיע הזמן שנהגי מובילי דרור, וכלל הנהגים בארץ, יתאגדו במען, כדי לשים קץ לניצול ולקבל את מה שמגיע לנו על פי חוק".
נהגי התובלה של מובילי דרור מובילים בין השאר עבור חברות גדולות כמו חנויות איקאה, P.H, פלקסטרוניק, לוריאל, אנקל סוד, דלתא, בלורן, פחמ"ס, ועוד. מדובר בחברת תובלה מהגדולות במשק, שיש לה 4 סניפים בדרום ובצפון ולמרות זאת התנהלה עד כה ללא ועד עובדים וללא הסכם קיבוצי.
כתוצאה מהעדר כל פיקוח על דרך תשלום השכר נוצר מצב שבו שכרם של העובדים ותנאיהם הסוציאליים אינם משולמים לפי החוק. מבדיקה שערך צוות המחקר של ארגון העובדים מען עולה כי כל נהג מפסיד בממוצע 1800 ש"ח בחודש, כולל הפרשות חסרות לקרנות הפנסיה וההשתלמות.
ניר נאדר רכז מען הוסיף: "אלפי נהגי תובלה בישראל סובלים מתנאי עבודה קשים שהורסים את חייהם. הנהגים של מובילי דרור נקטו לאחרונה בצעד אמיץ והחליטו להתאגד בועד ולדרוש את זכויותיהם. השיטה של הקמת ועד מטעם ההנהלה היא שיטת פסולה, חוקית ומוסרית, ואין לתת לה יד. הקמת ועד עובדים במובילי דרור הוא מהלך דרמטי, שיכול לשנות את שוק התובלה הפרוץ והאנרכי. לא ניתן להנהלת מובילי דרור לעצור את התהליך הזה."