
אחרי מאבק שכלל הכרזה על סכסוך עבודה ואיום בשביתה, ולאחר כישלון ניסיונות לשבור את התארגנות נהגי המשאיות, הודיעה חברת מובילי דרור ביום ד' ה- 9.9 כי היא מכירה במען כארגון יציג של נהגי המשאיות ומוכנה להיכנס למו"מ עם הארגון. ארגון העובדים מען וועד הפעולה של נהגי המשאיות במובילי דרור ברכו על ההודעה, והודיעו על ביטול סכסוך העבודה. ישיבה ראשונה בין הצדים תתקיים ביום ה' ה- 17.9 בנוכחות יועצים משפטיים של שני הצדדים.
יום לאחר ההכרה במען כארגון עובדים יציג, ב- 10.9, קיים ועד הפעולה של הנהגים כינוס נהגים באשדוד, בו נכחו גם מנכ"ל מען, אסף אדיב, ועו"ד מורן סבוראי. חברי ועד הפעולה צחי אלקריף ושמשון קרילקר ברכו את הנהגים על ההישג ובטאו את הערכתם לארגון העובדים מען. הם הבהירו כי הם נחושים להמשיך במאבק עד להשגת תביעותיהם, שבמרכזם תיקון שכר הנהגים לפי צו ההרחבה ופיצוי על פגיעה בשכר ובתנאים בעבר. כיום שכר הנהגים, כולל ותיקים ובחברה, אינו עולה על 6,500 ₪ למרות שעות העבודה שמגיעות ל-12 שעות ומעלה. אין כל תמורה על שעות נוספות, התשלום על הוצאות כלכלה (אש"ל) מגוחך, תשלומי הפרמיה שרירותיים, ונהגים אינם מקבלים דווח על אופן חישוב הפרמיה.
מנכ"ל מען, אסף אדיב ציין את עמידתם של הנהגים ובראשם חברי ועד הפעולה נגד ניסיונות להרתיע אותם, ואת החלטתם הנחושה לתבוע את זכויותיהם. הוא הבהיר כי "אנו נכנסים למו"מ עם ההנהלה בגישה חיובית ומאמינים שנוכל להגיע להסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות הנהגים ולפצותם על עוולות עבר. עם זאת במידה ויתברר שההנהלה אינה נענית לתביעות הנהגים לא נהסס לחזור לסכסוך העבודה ולשביתה".
עו"ד מורן סבוראי הסבירה את התהליך שמתחיל מול החברה בבנייה של השגים הדרגתיים שישפרו את מצבם של הנהגים, והבהירה כי ההסכם בחברת מובילי דרור יהיה מבוסס על ההסכם הקיבוצי וצו ההרחבה הענפיי בענף ההובלה, אך יוסיף להם סעיפים חשובים וכן יאפשר פיקוח על אופן חישוב הפרמיה.