במשך שנים נאבק מען ארגון עובדים לשפר את תנאי הכניסה ללשכת התעסוקה בשכונת ואדי אלג'וז במזרח ירושלים. מאבק זה שאותו אנו מנהלים בשיתוף עם האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים אילץ את הרשויות להבטיח ולהתחייב לשיפורים אבל כפי שניתן לראות מהדו"ח שפורסם עתה אין חדש תחת השמש.
למאמר של ניר חסון בהארץ מיום ה' 12.8 .
תביטו בתמונה כאן. היא צולמה בלשכת התעסוקה בוואדי אלג'וז שבירושלים המזרחית בצהרי יום מהחמים באוגוסט 2021 בשנת 2021, בעיצומו של גל נוסף של קורונה, פונה אשר מגיע אל לשכת שירות התעסוקה בוואדי אלג'וז, נדרש לעבור בכמה אזורי המתנה כדי להגיע לנציג הלשכה, לעומת מי שפונה אל לשכת שירות התעסוקה במערב העיר, שבה כל מה שעליו לעשות הוא פשוט לצעוד בנוחיות ללשכה עצמה. זו לא טעות, זו מדיניות ברורה ועקבית של אפליה. אזורי ההמתנה באלג'וז לא מותאמים לכמות המבקרים בלשכה: נדרשת המתנה של שעות ארוכות בחום הכבד בחוץ, ללא אוורור, בצפיפות ובתנאים לא אנושיים שמעמידים את הממתינים לשירות בסכנת התייבשות והדבקה בקורונה. ואם זה לא מספיק, מכונות ההתייצבות האוטומטיות מוצבות מחוץ לכותלי הלשכה ואין נציגים שנמצאים באזור במקרה של תקלה במכונות, דבר אשר קורה לעיתים תכופות. המאבטחים שאחראים על הלשכה כמובן שאינם דוברי ערבית. אי אפשר לראות את התמונות האלה ופשוט לעבור לסדר היום. לכן פנינו יחד עם האגודה לזכויות האזרח אל מנכ"ל שירות התעסוקה ולגורמים נוספים בשירות וביקשנו למצות את כל הדרכים כדי למנוע את הצפיפות המחרידה באיזורי ההמתנה בלשכה במזרח העיר וכך להפסיק את האפליה הבוטה בין שתי הלשכות. כמו כן העלינו את הדרישה להציב נציג דובר ערבית של לשכת התעסוקה באופן קבוע באזור מכונות ההתייצבות האוטומטיות שמחוץ ללשכה, לתקן את המכונות המקולקלות, לתרגם לערבית את הפלט של מכונות ההתייצבות, ולספק מענה לפונים כך שיוכלו לדווח על בעיות. זה היה אמור להיות מובן מאליו, אבל כנראה שבישראל 2021 אפליה היא ברירת המחדל. אסור לנו להשלים עם זה.