מחר יום ד', 7.5 יקיים בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דיון בבקשת צד שהגיש מען נגד עמותת אקים ירושלים, וזאת בדרישה שהעמותה תחזור לשולחן המו"מ הקיבוצי. עוד דורש מען בבקשה שהעמותה תחדל באופן מיידי מהפעלת נוהל פסול בכל הנוגע להעסקת עובדים בשעות הלילה.
עווני הגיע ליום קבלת קהל במשרד מען בירושלים וביקש שנבדוק אם הוא אכן מקבל את כל זכויותיו. כאשר הצוות של מען בחן את התלושים שלו התברר שבמשך למעלה משש שנות עבודתו, המעסיק לא הפריש ולו שקל אחד לקרן פנסיה.
רבא, אישה חרוצה ואם לשישה ילדים, עבדה ללא הפסקה במשך כל חייה הבוגרים כדי לפרנס את משפחתה. היא מעולם לא עצרה לבדוק האם היא מקבלת את כל מה שמגיע לה על פי חוק.
התאחדות בוני הארץ שמייצגת את קבלני הבניין הגדולים פנתה לאחרונה לרה"מ נתניהו בדרישה לפעול לפתרון המצוקה הקשה בענף הבניין. לפי הסטטיסטיקה שצורפה למכתב, מורגש עיכוב בסיום פרוייקטים ומסירת דירות באתרי הבנין בממוצע בשמונה חודשים.
ריהאם, בת 21, סיימה לימודים והתקבלה לעבודה במעון ילדים לגיל הרך. כשבועיים אחרי שהתחילה לעבוד, המנהלת אמרה לה שאין לה מספיק ניסיון ולכן היא לא יכולה להמשיך, ובעצם פיטרה אותה.
בעקבות הסכם קיבוצי עליו חתם 'מען – ארגון עובדים' לאחרונה בעמותת יד ביד, יעלה שכרן של סייעות מתחילות במעון לגיל הרך בחיפה ל-38 ש"ח בשעה, עם עלייה בשכר מדי שנה. אחרי ותק של 4 שנים יגיע שכרן ל-40 ש"ח לשעה ותיפתח לכל סייעת קרן השתלמות.
ההסכם משפר את שכרם ותנאי עבודתם של כ- 250 עובדות ועובדים המועסקים ב-6 מרכזים חינוכיים וכן במטה העמותה ובהן עובדות חינוך – מהפעוטון ועד לתיכון, עובדות מנהלה (ניקיון, אבות בית, מזכירות ועוד), עובדות המטה ועוד.
הדאיה, בת 58 ממזרח ירושלים היא המפרנסת היחידה של משפחתה, וששת ילדיה תלויים בה. היא לא רצתה לעזוב את עבודתה, אך בגלל מצבה הבריאותי לא יכלה להמשיך לעבוד. בעזרת מען היא קיבלה את מלוא פיצויי הפיטורים שמגיעים למי שמתפטרת בשל מצב רפואי, והבטיחה את זכאותה לדמי אבטלה כבר מהיום הראשון.
שוק העבודה במזרח ירושלים משתנה: נשים מתחילות להבין שהן לא חייבות להיות רק נשים שמרצות את כולם וכי יש להן זכויות והן יכולות להרים את קולן. אתן לא לבד! הקשבנה לסיפור של עולא, שיחד עם 'מען' הצליחה לעמוד מול כוונת מעסיקה לפטרה אחרי שהואשמה על ידי המנהלת הישירה שלה בגניבה:
אנא כתבו את שמכם המלא, טלפון ותיאור קצר של נושא הפנייה, ונציג\ה של מען יחזרו אליכם בהקדם האפשרי.
رجاءً اكتبوا اسمكم الكامل، الهاتف، ووصف قصير حول موضوع توجهكم، ومندوب عن نقابة معًا سيعاود الاتصال بكم لاحقًا
כארגון שמחויב לזכויות עובדים ללא הבדלי דת, גזע, לאום, מגדר או מקצוע - דמוקרטיה היא נשמת אפינו. מען מתנגד בחריפות לחוקי ההפיכה המשטרית שממשלתם הקיצונית של נתניהו, לוין, בן גביר וסמוטריץ' מנסה לכפות.
ללא דמוקרטיה אין זכויות עובדים, כשם שארגון עובדים לא יכול להתקיים תחת דיקטטורה.
רק ניצחון המחנה הדמוקרטי יאפשר לפתח דיון בשאלה הפלסטינית, ולהגיע לפתרון אלטרנטיבי לכיבוש ולאפרטהייד, תוך הבטחת זכויות אדם ואזרח לכל, ישראלים ופלסטינים כאחד. כל עוד משטר האפרטהייד מתקיים, המחנה הדמוקרטי לא יצליח להביס את הפשיסטים הישראלים. לכן מען פועל לצרף את החברה הערבית והפלסטינית למחאה.
אנו מזמינים אותך:
לצעוד איתנו בהפגנות ולבנות אלטרנטיבה איגוד מקצועית, יהודית-ערבית דמוקרטית בישראל. הצטרפו היום לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו "צועדות/צועדים עם מען במחאה"