מה שהיה אמור להיות מובן מאליו, לצערנו לא קרה בפועל, וב- 25.2.2021 הגשנו יחד עם עורכת הדין עביר ג'ובראן מ"האגודה לזכויות האזרח" עתירה לבג"ץ בדרישה שגם תושבי ישראל דוברי הערבית יוכלו לתקשר עם שירות התעסוקה בשפתם.
באותו זמן, מגפת הקורונה הייתה בשיאה, לשכות התעסוקה היו סגורות, ורוב התקשורת נעשתה באמצעות האינטרנט, הודעות SMS ומענה טלפוני.
אך אף אחד מהשירותים הללו לא היה מונגש ומתורגם לשפה הערבית. עובדה זו בלטה במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר האבטלה הייתה גם היא בשיאה.
המוקד הטלפוני הציע אמנם מענה בשפה הערבית, אך בחירה באפשרות זאת הובילה לנציגים דוברי עברית בלבד. דהיינו, רק במידה והפונה ידע עברית, היה ביכולתו לבקש מענה בערבית, ואז היה עליו להמתין מספר ימים לשיחה חוזרת מנציג דובר ערבית. גם הודעות אשר נשלחו ל"דורשי העבודה" הרשומים בשירות התעסוקה נשלחו בעברית. הודעות אלה כללו לא פעם מידע אשר הבנתו הייתה חיונית לשמירה על זכויותיהם, ופעם אחר פעם נדרשנו במשרדי מען לסייע לאותם פונים להשיב את זכויותיהם לאחר שהוכשלו בדרך זו של אי-נגישות שפתית. כמובן שגם לא היו טפסים מקוונים שיאפשרו להגיש תביעות אונליין, וגם כאן – מען סייע לפונים רבים למלא טפסים ולהגישם (בפרט בתקופת הקורונה, כאשר זאת הייתה הדרך היחידה להגישם).
שנתיים וחצי חלפו מאז שהגשנו את העתירה, ובהם אינסוף מסמכים וכתבי טענות שהוגשו לבית הדין על ידי הצדדים, הובילו, לשמחתנו לשינוי המצב, באופן שיאפשר לאלפי דורשי עבודה למצות את זכויותיהם.