ארגון העובדים מען, המייצג את נהגי המשאיות בחברת מובילי דרור, הכריז אתמול, ה- 1.9 על סכסוך עבודה בחברה. זאת בעקבות סרובה של מובילי דרור להכיר במען כארגון יציג של הנהגים ולפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי מפעלי. זאת למרות שעד כה חתמו 100 מתוך 162 נהגים על טפסי הצטרפות, הרבה מעבר לשליש הנדרש בחוק לקביעת מעמדו של מען כארגון יציג. במידה וההנהלה תעמוד בסירובה, מען וועד הפעולה של הנהגים רשאים לנקוט בצעדים ארגוניים, כולל שביתה החל מה- 16.9.
ביום ג' ה- 18.8 התקיימה פגישה בין נציגי החברה, נציגי מען וועד הפעולה של הנהגים, בה נכחו עורכי הדין של הצדדים. את מען מייצגים עוה"ד אמיר בשה ומורן סבוראי. בישיבה הסכים מען לתת לנציגי החברה ארכה של 10 ימים לשקול את דרישתו להכיר בן כארגון יציג ולפתוח במו"מ. אולם ב-27.8 הודיעה ב"כ של מובילי דרור כי החברה מסרבת להכיר במען כגוף יציג ולא תישא ותיתן איתו. ההנהלה טוענת שיחידת המיקוח כוללת גם עובדי מנהלה ומתעלמת מכך ש-100 הנהגים שחתמו במען מהווים שליש גם מכלל עובדי החברה (נהגים ופקידים). בינתיים נעשו בחברה נסיונות להקים "ועד פנימי", שהחברה מתכחשת שהיא עומדת מאחוריו.
מובילי דרור היא אחת מחברת התובלה הגדולות במשק עם פריסה ארצית. היא חברה רווחית ומצליחה שנותנת שירותי הובלה לחנויות איקאה וחברות מובילות כמו HP, לוריאל, אנקל סוד, בלורן ועוד. למרות זאת היא מתנהלת ללא ועד עובדים וללא הסכם קיבוצי ואינה מכבדת צו ההרחבה בענף ההובלה. לפי בדיקה שערך הצוות המשפטי של מען מפסידים הנהגים של מובילי דרור בממוצע 1,800 ש"ח בשכרם החודשי לעומת מה שמגיע להם על פי צו ההרחבה.
התובלה בישראל היא ענף פרוץ וברובו בלתי מאורגן. נהגי המשאיות נאלצים לשבת על ההגה 12 שעות לפחות מדי יום בשכר הנמוך מהשכר הממוצע במשק. שכרם בנוי על שכר מינימום בתוספת לפרמיה, שגודלה ואופן החישוב שלה חסויים ונתונים לשרירות הלב של המעסיק. רק התאגדות נהגים והגעה להסכם קיבוצי יכולים להגן על זכויות היסוד של הנהגים.