"ארגון העובדים מען" מטפל במאות תיקים משפטיים של נהגי משאיות. מניהול התיקים מצטיירת תמונה קשה של "התעלמות" מכוונת של חברות הובלה רבות מתשלומים שעליהן להפריש לקרן השתלמות ופנסיה לעובדיהן. בכך חוסכות החברות אלפי שקלים בשנה על כל נהג.
מי מפסיד מהשיטה?
העובדים כמובן. נהגים רבים אינם מודעים לזכויותיהם, ואחרים לא ממהרים לדרוש את המגיע להם, מחשש לאבד את מקום העבודה. אחרים מעדיפים לדחות את הגשת התביעה עד לאחר הפיטורים או עזיבת מקום העבודה, אולם אז הם נתקלים בהליכים משפטיים מסובכים שנמשכים תקופות ארוכות. כל אלה, וגם לחץ כלכלי שמתווסף פעמים רבות, מאלצים את הנהג להסכים לפשרות בהן הוא מקבל הרבה פחות ממה שמגיע לו.
מי מרוויח מהשיטה?
החברות כמובן. מבחינתן, במקרה הרע הן יידרשו על ידי בית הדין לשלם לנהג, אחרי שהשיגו דחייה של שנים בתשלומים. במקרה הטוב, הנהג יהיה לחוץ ויסכים להתפשר על פחות ממה שמגיע לו. ובמקרה המצוין, הנהג יישבר ולא ימצא עורך דין, כסף או כוח לרדוף אחרי המעסיקים בבתי הדין. וכך החיסכון לחברות נשמר.
יש פתרון
נהגים שמתארגנים במסגרת ארגון העובדים מען ומקימים ועד עובדים יכולים לשנות את המצב. ועדי עובדים יוצרים כוח מיקוח מול ההנהלה, משנים את יחסי הכוחות בחברה, ומאפשרים לנהגים לעמוד על זכויותיהם ולהגן עליהן ולשמור על מקום העבודה. לשם כך דרושה הסכמתם של שליש מהעובדים של החברה.
איך זה עובד
ועד עובדים רשאי לדרוש שקיפות ופירוט עלויות ההובלות, וכך להתמקח על שווי הפרמיה.
ועד עובדים יכול לכפות חלוקה שוויונית של הנטל בין הנהגים, ולדאוג לפיקוח על הוראות הבטיחות.
אז מה עושים?
הצטרפו למען עוד היום כדי שנוכל ביחד לבנות את כוחם של הנהגים המאורגנים.